Jeśli chcesz coś sprzedać, najlepiej prezentujesz swój produkt. Nie inaczej jest z samochodem. Udane ujęcia pojazdu pokazują samochód z kilku perspektyw. Można również pokazać salon samochodowy, ale nie w widocznym miejscu. W końcu nie chodzi o atmosferę, ale o produkt wysokiej jakości.
Jakich informacji o samochodach dotyczących ich zakupu potrzebują zainteresowani?
Zdjęcia pojazdów na sprzedaż muszą wyglądać profesjonalnie i poważnie, aby ludzie nie pasowali do zdjęcia. Oprócz danych dotyczących osiągów decydującą rolę odgrywa wygląd, ponieważ każdy, kto kupuje samochód, kupuje również wizerunek, który jest kojarzony z marką. Obraz pojazdu jest idealnie przedstawiony jako proces polegający na skierowaniu wzroku widza z zewnątrz do wewnątrz. Linia wszystkich strzałów musi być spójna.
Jak wizualnie uchwycić design i charakter samochodu?
Projekt samochodu to kluczowy punkt sprzedaży. Odbicia mogą być bardzo irytujące, ale trudno ich uniknąć na czysto pomalowanych powierzchniach. Śnieg i kałuże zwiększają negatywne efekty. Wybierz więc pogodny, suchy dzień na robienie zdjęć. Dla dobrych zdjęć ważna jest pora dnia. Czas przed wschodem i zachodem słońca jest idealny, ponieważ teraz światło jest naturalne i miękkie. Zwróć także uwagę na otoczenie. Dzięki odpowiedniemu tłu, na przykład otwartemu polu lub obszernemu parkingowi, odbicia można znacznie zredukować. Aby uniknąć odbić od aparatu i statywu, najlepiej pracować ze zdalnym wyzwalaczem.
Główne kryteria doskonałych zdjęć samochodów:
- jasne tła
- odpowiednia pora dnia
- bez refleksów
- naturalna perspektywa
- brak ludzi na zdjęciu
- czyste wnętrze
Która perspektywa jest właściwa?
Perspektywa jest niezwykle ważna, ponieważ wzmacnia siłę oddziaływania obrazu. Niezależnie od tego, czy jest to ujęcie ze średniej odległości, widok z lotu ptaka czy perspektywa panoramiczna, robi dużą różnicę. W przypadku ujęć plenerowych zalecana jest normalna perspektywa, tj. klasyczna perspektywa, która pokazuje obiekt na poziomie oczu. W przypadku ujęć wnętrz ważne są detale, których nie wolno zniekształcać. Decydujące znaczenie ma odpowiedni kąt i odległość. Unikaj ujęć szerokokątnych, w których wszystko wydaje się zakrzywione i nienaturalne.
Uchwyć szczegóły zewnętrzne i wewnętrzne
Potencjalny nabywca chce dowiedzieć się jak najwięcej o danym samochodzie. Dlatego zrób różne szczegółowe ujęcia zewnętrznej części pojazdu. Kluczowe cechy, takie jak kształt nadwozia, marka, grill i konstrukcja kół są tutaj ważne. Fotografując wnętrze, upewnij się, że w samochodzie nie ma żadnych prywatnych przedmiotów. Wnętrze musi być schludne i czyste.